112 BE: Digitale communicatie in noodsituaties

 

De digitale transformatie van communicatietools tijdens een crisis- of noodsituatie zet zich verder. Na de lancering van BE-Alert, het alarmeringssysteem bij crisissituaties, volgt nu de app 112 BE die kostbare tijd kan besparen op een moment dat elke seconde telt. Als ICT integrator ontwikkelde Nextel deze applicatie voor Binnelandse Zaken en Astrid en koppelden we deze met de noodcentrales.

Op 23/06 lanceerden de Ministers van Volksgezondheid en Binnenlandse Zaken, Maggie De Block en Jan Jambon, de app 112 BE. Deze smartphone applicatie is een bijkomende mogelijkheid om de ambulance, politie en/of brandweer te contacteren in geval van nood.

 

Extra mogelijkheden

De applicatie bevat verschillende functies die de hulpdiensten in staat stellen snel te kunnen ingrijpen. Op basis van GPS gegevens kan je meteen gelokaliseerd worden. Doven, slechthorenden en mensen met een spraakstoornis kunnen eenvoudig in de app aangeven dat zij      niet kunnen telefoneren. Zij kunnen dan via een chatfunctie met de noodcentrale communiceren. Tenslotte kan je ook bepaalde medische informatie aan je profiel koppelen die de hulpdiensten ontvangen bij een oproep.

 

Meer info?

Wil je meer weten over alle mogelijkheden van de  app 112 BE? Bezoek dan de website http://www.112.be of ontdek hem zelf in de App Store of Google Play store.