De alles-in-één communicatie voor verpleegkundigen

 

Veiligheid en gezondheid van bewoners zijn bekommernis nummer één in elk woonzorgcentrum (WZC). WZC’s schakelen daar nieuwe technologieën voor in: apps, draadloos internet, slimme telefoons, … nieuwigheden die vaak ten koste gaan van de zekerheid en continuïteit. Nextel en Televic combineren met Nurse Companion verschillende technologieën tot één robuuste oplossing voor de zorgsector. Zo beschikken verpleegkundigen over een totaaloplossing die 100% betrouwbaar en gebruiksvriendelijk is, én die volledig voldoet aan hun specifieke noden.
 

 

 

Veel woonzorgcentra hebben de voorbije jaren geëxperimenteerd met wifi als basis-technologie voor alle interne spraakcommunicatie. Een veelzijdige oplossing die helaas ook risico’s inhoudt: smartphone modellen veranderen zeer snel en vereisen bijkomende finetuning om een voldoende spraakkwaliteit op een wifi-netwerk te garanderen.  “Met Nurse Companion lopen de gesprekken via het ijzersterke en onfeilbare DECT-netwerk. Enkel het dataverkeer loopt via wifi. De NEC-telefoons van de verpleegkundigen ontvangen beide signalen. Zo lossen wij een erg reëel probleem op”, aldus Joël Schols, Commercieel Directeur voor de zorgsector bij Nextel.

”De DECT-toestellen die wij gebruiken, beschikken over een Android-besturingssysteem. Naast de geïnstalleerde Televic interface kan gelijk welke mobiele applicatie die extra veiligheid en comfort kan bieden aan bewoners op het toestel gebruikt worden. Uiteraard valideert het WZC welke apps er effectief geïnstalleerd en gebruikt kunnen worden. Onze DECT-toestellen zijn in tegenstelling tot de smartphones voor de consumentenmarkt dan ook professionele toestellen die men ten allen tijde perfect kan monitoren.”

Nextel in zee met Televic

Nurse Companion kwam er in samenwerking met Televic, marktleider in systemen voor verpleegoproepen  in woonzorgcentra en ziekenhuizen. Televic krijgt vanzelfsprekend de vraag van de klanten om te werken op zekerheid en continuïteit. Spraak- en datanetwerken vereisen een bijzondere expertise zodat het mobiel beheren van oproepen naadloos samengaat met het verpleegoproepsysteem. Vanuit de bezorgdheid om de hoogst mogelijke zekerheid en efficiëntie te bieden aan haar klanten, zocht Televic naar een partner die de nodige netwerk expertise in huis heeft. Dat werd Nextel.

De samenwerking tussen beide partijen kwam er niet toevallig. Nauwe samenwerking in reeds gerealiseerde projecten leidde tot een geïntegreerde oplossing. “Het voordeel voor onze klanten gaat dan ook verder dan sterke telecom en een krachtig oproepsysteem. Door samen te ontwikkelen kunnen we ook garanderen dat alle technische schakels in de keten perfect op elkaar afgestemd zijn. Klanten hoeven zich geen zorgen te maken omtrent een correcte opvolging qua service en onderhoud. Zij kunnen gebruik maken van Nextel’s 24 uur service en van een proactieve monitoring van hun oplossing. Ook dat is uniek”, vult Joël Schols verder aan.


Meer weten over onze oplossing Nurse Companion? Neem contact op. 

Op zoek een slimme communicatieoplossing voor verpleegkundigen?

Een totaaloplossing die 100% betrouwbaar en gebruiksvriendelijk is?