Efficiënt onthaal door Stad Mechelen met virtuele receptie

Het stadhuis van Mechelen en het administratieve Huis van de Mechelaar ontvangen jaarlijks meer dan 100.000 bezoekers. Dankzij de Nextel Virtual Reception, een interactieve kiosk die de bezoeker meteen de weg wijst en met de juiste partij in contact brengt, beschikt het onthaalteam nu over hedendaagse technologie om efficiënt en persoonlijk onthaal te kunnen aanbieden.

Waar Stad Mechelen nood aan had?

Als aanvulling op het persoonlijk onthaal in het Huis van de Mechelaar, was Stad Mechelen op zoek naar één overkoepelend onthaalsysteem waarbij het onthaalteam meerdere toegangen beheert.

Nextel had hiervoor dé oplossing, namelijk de Nextel Virtual Reception.

Dankzij deze interactieve digitale kiosk met camera worden bezoekers doorgeschakeld naar de centrale onthaaldesk of onmiddellijk naar de juiste persoon. Zij kunnen, eventueel na een visuele controle via de camera, de deur ontgrendelen en de betrokken persoon opvangen. Voor een optimale flexibiliteit werkt het systeem ook via de pc met een videofoon-app en via een mobiele telefoon. Door het optimaal inzetten van de onthaalmedewerkers kan men daarenboven bredere openingsuren aanbieden.

We zijn tevreden met het resultaat. We bekijken of we dit ook kunnen installeren in het Ondernemershuis Mechelen.

Ranja Van Asbroeck, projectmanager bij Stad Mechelen

Benieuwd naar de virtuele receptie van Stad Mechelen? Lees de reference case.
Meer weten over de Virtual Reception? Lees de leaflet.

Op zoek naar een professioneel onthaal?

Zonder een extra onthaalmedewerker aan te werven?

Probeer de Virtual Reception vandaag nog.