GSM verloren of gestolen?

Blogpost Nextel Netwerkdekking BIPT

 

 

Is de gsm van u of uw medewerker verloren? Of is hij misschien gestolen? Niet meer kunnen bellen is lastig, maar niets is zo frustrerend als een gestolen GSM en zeker als de dief op uw of op kosten van uw bedrijf begint te bellen en surfen.
 

 

 

 

  • Wat kan u doen?
     

    Stap 1 – Blokkeer zo snel mogelijk de SIM-kaart
    Bel onmiddellijk naar uw provider om de simkaart te blokkeren van zodra u merkt of verneemt dat de GSM gestolen is. Zo kan er niemand op kosten van u of uw bedrijf bellen en surfen.

    Stap 2 – Blokkeer uw GSM toestel
    Bent u 100% zeker dat uw GSM toestel gestolen is? Geef dan het IMEI-nummer van het toestel door aan uw provider om het toestel te laten blokkeren.

    Het IMEI nummer is een uniek nummer dat de GSM of Smartphone identificeert. Met dit nummer kan het toestel volledig geblokkeerd worden. Niemand kan dan nog gebruik maken van het toestel. Het proces kan echter niet ongedaan gemaakt worden.


    Tip: Vorm *#06# om het IMEI nummer op het toestel te laten verschijnen. Bewaar het preventief in uw mailbox.

  • Bent u Nextel Mobile klant?
     

    Bel dan naar 02 610 61 16 en Nextel onderneemt onmiddellijk actie!
    Wij staan zowel tijdens als na de kantooruren steeds tot uw beschikking:

    Tijdens de kantooruren wijzen wij u direct een andere simkaart aan uw telefoonnummer toe. De oude simkaart maken wij onbruikbaak en u kan onmiddellijk terug bellen.
    Na de kantooruren blokkeren wij onmiddellijk uw simkaart. De eerst volgende werkdag wijzen wij u een nieuwe simkaart toe.

    TIP: Verwittig bij diefstal altijd de politie om een pv op te maken.

    Bent u benieuwd naar onze mobiele oplossing? Ontdek Nextel Mobile
    Nextel Mobile vrijblijvend én gratis uitproberen? Vraag uw testpakket aan