BKCP kiest voor IP-telefonie in functie van klantencontact

BKCP Bank verving zijn ICT infrastructuur door een totaaloplossing van Nextel. Het nieuwe netwerk- en communicatieplatform geeft de bank moderne functies en een groeipad naar de toekomst.
BKCP koos voor Nextel na een uitgebreid onderzoek van zijn eigen telecombehoeften, in nauw overleg met betrokken partijen zoals de commerciële directie. “Telecom is vandaag veel meer dan een vrijstaande toepassing. Het is de kern van je bedrijfsprocessen. Daarom zochten we een open, uitbreidbare oplossing die perfect integreert met onze huidige en toekomstige toepassingen”, vertelt Yves Van der Beken, CIO bij BKCP.

UITDAGINGEN

  • De telecom in een fusiebank stroomlijnen en opwaarderen, samen met de verhuis naar een nieuw gebouw.
  • Nieuwe functionaliteiten toevoegen in lijn met de strategische communicatiedoelstellingen van de bank.
  • Feilloze werking garanderen vanaf de eerste seconde.

OPLOSSINGEN

  • Unified Communications met een hele resem toepassingen: Outlook-integratie, statusberichten, enz.
  • Redundante netwerken die garanderen dat de agentschappen blijven draaien, ook bij eventuele incidenten.
  • Change management om de overgang niet te bruusk te maken.

VOORDELEN

  • Toekomstgerichte telecom met uitbreidingsmogelijkheden.
  • Vlottere samenwerking tussen agentschappen en hoofdkantoor, in functie van hogere klantentevredenheid.
 

Nextel begreep onze doelstellingen het best en creëerde een oplossing die hoogtechnologisch maar toch realistisch was...

Yves Van der Beken, CIO BKCP   



Download case study
Wil jij ook de Nextel experience ervaren?

Wenst u meer info ? Heeft u een vraag of opmerking? Laat ons aub weten via dit antwoordformulier.

Bij het indienen van dit fomulier gaat u akkoord met het privacybeleid van Mollom.

Andere cases

Ecover
Vanguard Logistics Services

KLAAR VOOR EEN STERKE PARTNER DIE SAMEN MET U DENKT?

We denken graag met u mee over uw ICT- en beveiligingsoplossingen
die échte meerwaarde opleveren.