Nextel implementeert Unified Communciations bij Ecover 
Efficiëntere samenwerking en sterke kostenreductie

Toen zijn oude telefooncentrale aan vervanging was, maakte Ecover van de gelegenheid gebruik om over te stappen op Unified Communications. Nextel implementeerde een oplossing op basis van Unify OpenScape Business Server V2. De kosten voor het telefoonverkeer tussen België, Frankrijk en Duitsland liggen sindsdien de helft lager. Oproepen tussen de vestigingen in die landen zijn zelfs helemaal gratis. Bovendien verloopt de communicatie vlotter en werken internationale collega’s efficiënter samen.

UITDAGINGEN

  • Eenvoudige communicatie tussen sites in verschillende landen.

  • Reductie van de telecomkosten.

  • Modernisering van de infrastructuur.

OPLOSSINGEN

  • Unified Communications op basis van Unify OpenScape Business Server V2.
  • Integratie van smartphones en draadloze telefonie.
  • Unified Communications: integratie met Outlook, presence management.

VOORDELEN

  • Halvering van ICT- en beveiligingskosten.
  • Gratis communicatie tussen sites.
  • Toekomstgerichte telecom, ICT en beveiliging met uitbreidingsmogelijkheden.
  • Vlottere samenwerking tussen verschillende vestigingen.

 

Het succes van de omschakeling valt rechtstreeks af te lezen uit onze telecomfacturen. De kosten voor telefonie zijn meer dan gehalveerd.

Ilse Jacobs, IT-manager Ecover

 




Download case study
Wil jij ook de Nextel experience ervaren?

Wenst u meer info ? Heeft u een vraag of opmerking? Laat ons aub weten via dit antwoordformulier.

Bij het indienen van dit fomulier gaat u akkoord met het privacybeleid van Mollom.

Andere cases

KLAAR VOOR EEN STERKE PARTNER DIE SAMEN MET U DENKT?

We denken graag met u mee over uw ICT- en beveiligingsoplossingen
die échte meerwaarde opleveren.