Nextel moderniseert telecom voor 3000 werkplekken bij UZ Brussel

Het UZ Brussel is in beweging. Elk jaar worden er 28.000 patiënten opgenomen en vinden er meer dan 400.000 patiëntencontacten plaats. Die gigantische operatie vraagt om ondersteuning door een modern en krachtig telecom-apparaat. De geplande ingrijpende verbouwing van het ziekenhuis bleek een ideaal moment om ook die infrastructuur grondig te herbekijken.

UITDAGINGEN

  • Continuïteit van communicatielijnen tijdens de modernisering.
  • Interne en externe communicatie verbeteren.
  • Kwaliteit van het telefonisch patiënten-onthaal verbeteren.
  • Complex transversaal overleg mogelijk maken.

OPLOSSINGEN

  • Alcatel-Lucent OXE als stabiel telefoniesysteem.
  • Microsoft Skype for Business als Unified Communication en Collaboration platform.
  • Voxtron voor een efficiënt onthaal en realtime rapportering op maat.
  • Polycom-videoconferentie voor het MOC-overleg, gebaseerd op Skype for Business.
  • Audiocodes Gateways voor alle centrale routeringen en IPtelefoontoestellen voor de meeste eindgebruikers.

VOORDELEN

  • Continuïteit van de telefonie met toekomstgerichte UC&C oplossing.
  • Vlottere samenwerking in house alsook met huisartsen en andere ziekenhuizen.
  • Tevreden patiënten dankzij extra en realtime rapportering op maat.

 

De combinatie van beide platformen gaf enerzijds de zekerheid van een robuust telefoniesysteem en anderzijds de toekomstgerichtheid van een UC&C oplossing.

Olivier Naeyaert, Directeur ICT bij UZ Brussel



Download case study
Wil jij ook de Nextel experience ervaren?

Wenst u meer info ? Heeft u een vraag of opmerking? Laat ons aub weten via dit antwoordformulier.

Bij het indienen van dit fomulier gaat u akkoord met het privacybeleid van Mollom.

Andere cases

KLAAR VOOR EEN STERKE PARTNER DIE SAMEN MET U DENKT?

We denken graag met u mee over uw ICT- en beveiligingsoplossingen
die échte meerwaarde opleveren.