Network monitoring voor IT-professionals

Alle netwerkcomponenten met ondersteuning voor WMI (Windows Management Instrumentation) en SNMP (Simple Network Management Protocol) komen in aanmerking voor deze real-time monitoring. De real-time monitor services draaien op een op Windows gebaseerd toestel in het netwerk en zal de nodige gegevens capteren (24/7) en opslagen in een database voor historische rapportering en opvolging.
Van zodra er zich een probleem op uw netwerk voordoet, wordt Nextel hiervan direct op de hoogte gebracht via e-mail (pop account), SMS, Windows/Web GUI, enz. zodat Nextel snel kan ingrijpen om het probleem te verhelpen. De aanschaf van de Real-time Monitoring Services is vereist bij het van start gaan van deze overeenkomst. 


Real-Time Monitoring Services omvat o.a. de volgende diensten:

  • Live monitoring van harddisks (Servers)
  • Live monitoring van CPU (Servers)
  • Live monitoring van RAM (Servers)
  • Live monitoring van network interface (Servers)
  • Live monitoring van iLO interface (Servers)
  • Live monitoring van belangrijke services (Servers)
  • Live monitoring van power supplies (Servers)
  • Live monitoring van network devices (NAS, SAN, printers, routers, switches, firewalls, webcams, UPS, telefooncentrale, …)
  • Live monitoring van connectiviteit, VPN's, …
  • Live monitoring van UPS'en
  • Analyse en troubleshooting van netwerkcapaciteit (performance) in geval van problemen
  • Controle dagelijkse backup van servers
  • Finetuning en afstellen v/h real-time monitoring systeem (parameters, sensoren, enz…)